Honlapverzió
v11.00
A honlapon található minden anyag szerzői jogvédelem alatt áll. Ezek felhasználása csak a szerző előzetes engedélyével történhet.
© Székely István 1997-2016

Programajánló:




NAPLÓIM

Senkinek a politikai érzelmeit nem kívánom megsérteni, ezért igyekeztem kihúzni mindent, amit csak lehetett, ami a politikai hovatartozásomat mutatná. Ezt teljes mértékben nem lehet megvalósítani. Ha tehát valaki úgy érzi, hogy sértő, amit írok arról az oldalról, ahova ő tartozik, attól elnézést kérek, de egyben azt is, hogy próbálja meg az érveimet mérlegelni is, ne csak egyszerűen "lehülyézni".
Azt mindenképpen el kell fogadni, hogy a Napló a lehető legszubjektívebb műfaj, tehát senki ne kérje számon rajtam az "objektivitást", mert én nem azt írtam le, hogy mi történt az adott hajón, hanem azt, hogy én hogyan éltem át!
És az is nyilvánvaló, hogy egy efféle mindennapos tevékenység igen alkalmas arra is, hogy a "gőzt és a túlnyomást" le- illetve kieressze magából az ember. Ebből adódóan sok mindent leírtam az évek folyamán, amivel ma nem biztos, hogy egyetértek, de azért nem húztam ezeket ki, mert akkor úgy gondoltam, és akkor azok úgy voltak igazak.
Amikor naplót kezdtem írni 1995 nyár közepe volt.
A Presidentre - az első coasterre - utaztam, Hamburgba, amikor "szent fogadalmat" tettem: mától minden nap leírom, amit fontosnak tartok. Ez a naplóm biztosan nem a "legtökéletesebb", de hát egyszer el kell mindnet kezdeni.
Ami megmozgatott bennem valamit, az Karinthy Ferenc háromkötetes Naplója volt. Hajón olvastam, és teljesen a hatása alá kerültem. Nemcsak a naplóírás során profitálatam belőle. Karinthy leírja, milyen módszerrel írt, és ez szintén hozzájárult ahhoz, hogy ott, a Pancon-3 hajón megírtam életem első könyvét is. Ám a napló, amit ott írtam, azt nem rendszeresen folytattam, és főleg nem gépbe írtam, hanem egy füzetbe, ami valahol meg is van... Erősen gondolkodom azon, hogy beírom a szövegszerkesztőbe.
    Amikor leértünk Szingapúrba, megvettem az első laptopomat, és ekkor derült ki, hogy a hordozható számítógépet arra találták ki, hogy legyen nekem a hajón... És főleg az, hogy ha van valmi ketyere, amivel tudok írni, akkor van is kedvem hozzá.
    A fotón a Pancon-3 a szingapúri hajógyárban, ahol embert (illetve hajót) próbáltak faragni belőle.
A ISARTAL második behajózás: Nocsak, kivel nem kerültem össze! De nem lövöm le a poént, inkább elmondom, hogy a barba egy jókedélyű, jó humorú, közvetlen, barátságos lengyel volt, legalábbis ez volt a látszat, s ez eleinte igaz is volt. Később leváltották, akkor derült ki róla, hogy nem is annyira egyenes jellem. Őt viszont egy nagyon rendes német váltotta. És volt egy kiváló gépészünk, Romek, de aki őt váltotta egy használhatatlan gépmester(?) volt.
RMS ANDROMEDA: A hajóval semmi bajom nem volt, mert kényelmes, a legjobb az összes coaster közül, amin hajóztam, a legénység oké, ráadásul sok-sok új helyre eljutottam, klassz videókat készítettem, de a tulajdonos, Herr Rohden egy smucig... - nyilván ezért milliomos - ráadásul az intelligenciának is meglehetős híjával van. Soha többet ehhez a céghez!
JOHANNA C első behajózás. Ez egy meglehetősen érdekes napló, ez az általános vélemény, hiszen nagyon jól kiviláglik, hogyan lehet valakitől elhidegülni, aki eleinte szimpatikus volt. Ami az igazán rettenetes volt: vissza az időben, vissza a szocializmusba, vissza az orosz hajózási rendszerhez, ami sokkal, de sokkal idiótább, mint a miénk volt.
M/V JOHANNA C (2): Majdnem öt hónap... ahhoz képest, hogy négyhónapos a szerződés, sok. Ahhoz képest, hogy nem is olyan régen még hatot kellett hajón tölteni, nem sok. Ha azt nézem, hogy capt. Lytvynenko milyen parancsnok és ember volt, gyorsan elröppent, egyáltalán nem fárasztott. És annak ellenére, hogy az egyik legjobb parancsnokom volt, a napló mégis érdekes, mert nemcsak a barba hülyesége (lásd az előző behajózást) teheti érdekessé!
M/V JOHANNE (3): Hajóbérlőt váltottunk, és Johanna C-ből Johanne lett a hajó neve. Az új bérlővel teljesen más utakat jártunk. Eleinte nagyon döcögött az üzlet, köszönhetően a gazdasági világválságnak, és ebből adódóan nagyon sokszor meggyűlt a bajunk velük, mert minden alkalmat megragadtak, hogy a hajót hibáztassák bármiért is...
Apróságok
Mindössze három hónap voltam a CLAVIGO tisztje 1998 elején, vonaljárat Izrael - Egyiptom - Törökország között, egy igazi cseh úriember parancsnokkal (Karel), de mivel tökéletes ember nincs, hát neki is volt egy pici hibája: rettenetesen be tudott rúgni minden helyzetből.
A PADUA: Hat hónap a Földközi-tenger és Észak-Európa között magyarokkal de német felügyelet (parancsnok) alatt. Az egyik legnormálisabb (Maci) és a legidétlenebb német parancsnokot (Lojzi) ezen a hajón fogtam ki.
A LYS CARRIER: Ez egy jó kis buli volt, mert volt idegem a hülyeségeken nevetni... Sajnos az volt bőven. Itt nem tudtam a szerződésemet letölteni, mert a német barba Bambas - hogy miért kapta ezt a nevet nem tudom -, hozni akarta a megszokott lengyel tisztjét. Így három hónap után hazajöttem, azzal az ígérettel, hogy nagyon hamar kapok hajót a szerződésből hátralévő két hónapra. Az első hajóm, amelyikkel Norvégiába jártunk.
A PRIWALL, második behajózás:: Nos, gyenge két hét után meg is kaptam a következő hajómat, vissza a Priwallra. Most a chief lánya férjhezment, vagy mi a szösz, nem tudom, csak azt, hogy nem volt kedve a nyarat a hajón tölteni, nekem meg jól jött a szerződés.
A ISARTAL, első behajózás:: Hét hónap, mert jól éreztem magam, majdnem európai körülmények között hajóztunk. Két német barba, szembe mindkettő kedves, de hátulról a kést hátadba döfő típus az egyik, a másik szavára meg nem lehet igazán adni, mint jóval később kiderült
A LYS CHRIS első behajózás: Ez olyan hajó volt, ahova szívesen jöttem. Sok jót hallottam róla az Isartalon Oltmannstól. Valóban jó utakat járt, Észak Európából a Földökzi-tengerre, ez valami olyan, amit szeretek: a hosszabb utak, amikor nyugi van. A nyugit csak Fabian, a parancsnok zavarta meg, akiről hamar kiderült, hogy masszív alkoholista.
A LYS CHRIS második behajózás: Már visszajárónak számítottam, pedig őszintén megmondom, nem gondoltam és nem is vágytam rá, hogy visszamenjek erre a hajóra. És megint egy újabb barbával hozott össze a sorsom, nem tudom, hogy a jó, vagy a rossz sorsom?
M/V JOHANNE (4): Azt hiszem, ez a naplóm se érdektelen. A fényképek száma meghaladja a kétszázat, több panorámaképet készítettem. Mindig van valami új. Most például az, hogy két tengerész is haza lett zavarva az elégtelen munkavégzés miatt. Már-már úgy látszott, hogy ez alatt a szerződés alatt nem lesz új kikötő, ahol még nem voltam, és az utolsó úton három is beesett: Hestvika (norvég), Köping (svéd), Kalinyingrád (orosz). Kitaláltam, hogy a képhez címet, szöveget is írok.
Érdekességek
A leghosszabb naplómat a HUMBER fedélzetén 1996 februárjában kezdtem írni, s 1997 március végéig tart... Közben, az egyáltalán nem eseménytelen konstancai javítás alkalmával, a család egy hónapra "összejött" a hajón. Ekkor, július hónapban, kezdett a kisebbik, tizenhárom éves fiam verselni...
Később két részre kellett vágnom a naplót, mert a file túl nagy volt, ami egyúttal azt is jelenti, hogy egyáltalán nem volt unalmas a tizenhárom hónap, de 2006-ban újra egyesítettem. (Ezt a rendszeres látogatók miatt jegyzem csak meg.)
Érdekes a Bombayról szóló rész, s az utolsó két és fél hónap - Alexandriában a cukor kirakása - eseményei után egy életre elég volt Alexból. Gyomorfekéllyel mentem haza, és úgy: soha többet nem megyek olyan céghez, amelyikben bármiféle görög érdekeltség van...
PETRA, első behajózás: Első szerződésem lengyelekkel francia hajón. Két és fél hónap alatt 4 parancsokot "fogyasztottam"! Volt köztük hülye (Jerome), kis jópofa (Rumcájsz), részeges disznó (Flambeau) és szuper jó fej (Maciej).
CLIPPER CARAIBES: Szintén francia hajó, egy igazi tengerész, és humánus ember, na és francia volt a barba. Volt egy guadelopei kadétunk, aki sokat panaszkodott a sorsára Franciaországban, s mindezt a bőrszíne miatt élte át. Plominból (Horvátország) hajóztam ki, mert átvittek a Petrára parancsnoknak.
PETRA, második behajózás: Ez is jó buli volt, még akkor is, ha csak gyönge két hónapot tartott a barbaság, viszont ígéretet kaptam, hogy legközelebb már állandó parancsnok leszek! Jó volt a lengyelekkel hajózni. Aztán, ahogyan az lenni szokott, az ígéret...
KAMBO: Na, ez egy borzadály, soha ne jöjjön elő legrosszabb álmaimban se. Most, így utólag visszagondolva, azt hiszem, bevittek az erdőbe az ügynökség részéről, és zokon vették később, hogy...
PRIWALL, első behajózás: Jó nyolc hónapot vártam erre a hajóra, végül csak három hónapos szerződést kaptam, arra az időre, amíg az elsőtiszt valamilyen tanfolyamot elvégez. Jó volt, csak kicsit húzós, pörögtünk, mint a motolla, 103 nap alatt 39 kikötőben voltunk. Magyar a teljes személyzet, amikor Hóki nincs itt. Hóki a német barba, és becenevét a gonosz Hókuszpók után kapta, enyhe utalás, mennyire szerette a legénység eleinte.
Honnan érkeznek a látogatóim? Mérés kezdete: 2007. január 29.
Locations of visitors to this page



Az oldal frissítve: 2011. augusztus 18.
Itt az internetes blogom. Természetesen Hajóka konyhája a címe, és fő témája a főzés, de van egyéb is, ami a blogba való és a blogot bloggá teszi...

Ez a másik blogom. Ennek Tengeri saláta a címe, és mindenféléről szól...

Óra Katolikus és ősmagyar hónapnevek



Egy barátom angol fordítást vállal. Ő fordítja a MATE honlapjának angol nyelvű részét. Itt a szakmai önéletrajza (pardon: CV)
AJÁNLOTT OLDALAK
Székely Szabolcs haikui (a Haiku.hu honlapon)
Olcsó honlapok készítése!
Linkajánló:  A Magyar Huszár honlapja  Viribus Unitis, az Osztrák-Magyar monarchia hadihajója  Hajó.lap.hu  Mexikóikonyhal.lap.hu

Ha szeretnél te is csatlakozni, kattints az ikonra